čtvrtek 3. srpna 2017

Příroda a civilizace

Nedávno jdu tady lesem.
Obvyklé každodenní  kolečko s ridgebackem Brutem.
Ten se zase courá.
Zevluju. Postávám. Pískám.
V duchu se dušuji, že zítra si dám trasu pro změnu hodně do kopečka, aby se necoural a musel zamakat.
Na stromě visí igelitová páska s reklamou KOLO PRO ŽIVOT.
A heleme se, závod tudy pojede.
Praha Karštejn Tour.
Proguĺka se s tím couralem protahuje.
Musí všechno prolézt a očichat.
Ochutnat různé druhy trav pro snadnější trávení a následné jogínské praktiky očisty nitra vyvrhováním.
A koukám -  závod už jede.
Pár " koláčů " nás mine a jak si postupujeme nazpět do vsi, nacházím na zemi tuby od energetických posilovačů pro sportovce.
Jo, taky jsem tohle jednou v Himalájích potřebovala.
Je to rychlá " polívka " pro vyčerpané tělo a funguje.
Nepochybně.
A tak se sehnu a zvedám tu prázdnou tubu.
A zničehonic se mi vybaví ten obraz tam ve velehorách.
Sherpa zbaštil sušenky a pak jen tak ten "umělohmotný" papírek obalu zmuchlal a bezelstně odhodil před sebe na zem.
A kdosi z nás trekařů ho sebral a  napůl v legraci a napůl vážně  Passanga Sherpu pokáral, že to asi ne!
A pak řeči o civilizované ochraně přírody, o pořádkumilovnosti ze strany " big white man".
A Sherpa nás jen  jakoby mimochodem úsměvem uklidnil a jedinou větou ujistil  -  PŘÍRODA si se vším poradí. Je všude.
Krajem z kopce do kopce se ještě chvíli mezi muži nesla rozmluva, jak si ta příroda tedy s tím poradí? A zazněly i argumenty, že existuje odpad, co se rozkládá stovky let a bla bla bla....
Ten úsměv  pořád na Sherpově tváři. pokyvování hlavou.
Pak znovu řeči o civilizaci a jak to s ní je.
Co je to civilizace?
Kdo je civilizovaný?

 A nad vším se jakoby vznášela Sherpova pevná myšlenka - a v ní ta nepřekonatelná důvěru ve vlastní názor -  na PŘÍRODU - to, co tím chápe ON -  mlčel a pro mě prostorem znělo - PŘÍRODA si se vším poradí.Je všude.

Zase jsem tedy, sebrala odpadky v lese, tentokrát tady  - ty tuby od " polívky ".
A když jsem je doma házela do pytle s plastem, najednou mi to došlo.
Ten jeho úsměv.
 Jako bych zaslechla - Vidíš, chápeš? - Příroda si se  vším poradí.Je všude.



Já jsem PŘÍRODA...........myšlenka je nejsilnější kvantum energie.
Don´t worry, beeeeee happy.

Štěstí je ta cesta.

1 komentář: