úterý 22. srpna 2017

O lásce a o strachu a o zmatku aneb dozvuky Barcelony

Vůbec si s tím nevím rady.
Hádáme se doma kvůli politice.

Jak to?

No teď, kvůli tý Barceloně.
Prostě Bernie je liberál a neodsoudil islámisty, za to, co udělali.
On pořád říká, že to není možný soudit tak plošně, jak to mám já.

To asi není.
Je to případ od případu.

Jenže já si myslím, že je to možný.

Tak povídej, jak jsi na to přišla?

Nechci, aby právo šaría bylo právem pro celou planetu.
Ať fungujou zákony jiný, ale ne tyhle takhle strašně potupný pro lidi.
Proto jsem víc vpravo možná.
Jenže on už je jako těm, co se říká v Čechách sluníčkáři!
Tady u nás se všem těmhle liberálům říká  "snowflakes", a víš proč?
Protože ze sněhu je jen břečka nakonec.
Sračička.
Sněhový vločky nemají žádnou pevnost!

Jsou to krystaly vody.
Bez vody by to nešlo přece.
A bez liberálů jako Bernie, co myslíš?


Já vím, vždyť já mám ráda všechny lidi dobrý vůle a nikomu bych nikdy neublížila.
Mně to bolí, to, co se děje teď ve světě.
A mám strach, že když dovolíme všem těm mgrantům bez kontroly vstup do Evropa a pak, aby se islám rozšířil do správních věcí, tak  nám bude vládnout právo šaría.To je hrozný přece! A šaría jde ruku v ruce s islámem.A vidíš, kam ta jejich víra vede, bude stačit jeden extrémista, co vyznává džihád a strhne i jiný, i ty dobrý, třeba všechny ostatní. A bude zle!

To se může stát. Lidé jsou snadno manipulovatelní.

Když přijdou lidi, co nemají, kde bydlet kvůli válce, tak když jich nebude moc, pak se asi přizpůsobí našim pravidlům.Jenže, když jich přijdou masy, tak se žádný přizpůsobování konat nebude!
A přizpůsobit se budeme muset my.

To je správný úsudek, jen pokud nevěříš současný politický a státní moci.

Tak jen se podívej na Východ, copak tam je v těch státech vidět nějaká snaha milovat, tvořit a žít?
Ne! Je tam jen zabíjení pořád dokola. Oni se pořád zabíjejí mezi sebou. Oni prostě chtějí zabíjet.
To jsou fakta, který vidím pořád.
Mají válku, protože jí chtějí.
Kdyby chtěli mír a obyčejný život, tak se o to snaží.Všichni dohromady.Jenže oni jen chtějí mít nějakou jejich pravdu!
Jenže mají ty podělaný zákony, který jsou jen o znásilňování a zabíjení.A ne jen v legislativě, oni je mají v hlavě!
A pořád se na někoho dívají jako na nepřítele.
Oni se cítí být pořád něčím nebo někým ohrožený.
Jenže to je právě to,co mají v krvi. A to se nikdy nezmění!

Myslíš jako v genech?

Jo, to si myslím. 
Oni se neumějí ovládat. Mají jiný geny. je to jako s gayema.
Jak to je v krvi, tak se s tím nedá nic dělat.A jak je v krvi právo podle středověku, tak to tam bude pořád. Na jednu stranu budou někde něco skrývat, nějakou špinavost a podlost a na druhou zase budou dělat, jak jsou zbožný.Pořád budou myslet na nějaký věci, jak druhýmu ublížit a uškodit.Oni mluví o bohu,jenže to, co chtějí, to je svět.Teď chtějí ten náš svět.

Myšlenky na ublížení druhýmu jsou v genech, si myslíš? U člověka? Teyd potenciálně i v každým a nebo jen u některýho, odjinud?

Jo.To  my Češi takoví nejsme.
Jo, taky se tady dějou šílený věci.
Jsou to spíš nějaký zlodějny. Byli jsme a jsme pořád trochu takoví veksláčci, to asi budeme přes ten obchod vždycky.Ale neznásilňujeme tak často.Ani děti.A nemáme rádi válku. A jsme spokojený tam, kde jsme, i když remcáme. my jsme takoví kutílkové.Já jsem byla vždycky pro práva menšin a gayů a všech, jenže teď, když to čtu, třeba Daily Mail, všechny ty komentáře taky, tak už to mám jinak.
Já jsem pro bezpečí.
Pro kontrolovanou migraci. Jinak to nedopadne dobře s Evropou.
Já bych šla za lidi v Evropě bojovat hned.

Jsi v Americe. A jsi spíš radikál, jak to poslouchám.

Taky jsem byla včera s kamarádkou, je černoška a za muže má muslima.
Bavily jsme se o tom, že ve Španělsku odhalili za rok 180 džihádistů. 
To je tak obrovský číslo!
A ona mě obejmula a říkala, že se nediví, že mám strach.
To mi hodně pomohlo.

A její muž patří k těm, co to mají v krvi, jak jsi říkala?


To nevím. Nevím, jak se chová k ní doma.
A neznám ho.Asi bude hodnej člověk. Ona je hodná.
Já bych hodným lidem nikdy nic zlýho nepřála.
Teroru se bojím.
Ten začne nenápadně. Nejdřív o něm vůbec nevíš, ten se objeví zničehonic a pak to začne.Změní se ty lidi, který se stanou teroristama a třeba tě znali  a i ty je. A třeba i hodně zblízka.Jak to do nich vjede, to chtít zabíjet a ublížit, tak všechno zapřou, že tě někdy znali a drží se jen svojí pokřivený víry v jejich život. Řeknou,že vidí, že jejich život je věčný a melou samý nesmysly o lásce, a přitom ničí i životy dětí.Jaká je to láska?
To jsou jen jejich obyčejný pudy. Ty jsou přirozený, to vím, jenže právě že je nikdo neomezuje, tak začnou terorizovat. A ještě to otočí proti nám, že my jsme ty špatný lidi. A že nás je potřeba zlikvidovat.Chápeš to?! Oni mluví o lásce, o tom, že musíme milovat jedině toho jejich boha a jdou  a zabíjejí nás. To se tedy z lásky přece nedělá.Jak máme milovat, když budeme mrtví!? Já chci žít a milovat tady! A ne někde být jinde, v nebi nebo kde, a tam milovat.

V tom máš pravdu. tenhle život máme jen jeden a můžeme milovat tady.

Vždyť, jak si mám vysvětlit, že za poslední rok tyhle lidi převálcovali v Evropě náklaďákama asi 100 lidí. A to nejsou žádný dopravní nehody, co se stanou jako neštěstí. to jsou promyšlený akce. A to tady dřív nebývalo. Tak, jak si mám vysvětlit, že je to až teď, co se otevřely dveře do Evropy, právě pro tyhle skupiny lidí?To jsou fakta, se kterýma musím operovat, když o tom přemýšlím. A je mi z toho tak smutno, že někdy nevím, co mám dělat, abych se z toho nezbláznila! Bernie taky nedávno byl tak smutnej,kvůli tomu až brečel, když četl tady o jedný přejetý ženě. To zase byli neonacisti, co to spáchali. To je taky skupina, co je nebezpečná.

A co pak tedy děláš, když nevíš, co máš dělat?

Myslím na to, že je dobře, že nejsem takovej liberál jako Bernie, že jsem konzervativní a že se držím svýho rozumu. A vím, jak to máš ty, že si přeješ pro lidi svobodu, aby každej mohl žít na týhle planetě, kde chce a vyznávat co chce. A přeješ jim, aby si dokázali vytvořit svoje svébytný soukromí. Aby dokázali žít ze sebe.

To máš pravdu.

Jenže, co když v srdci lidi mají strach?Copak je to možný, aby člověk zabil druhýho, zničil mu život jen proto, že on má strach? Vždyť oni mají strach, že my nebudeme milovat jejich boha! A vůbec jsme se ani nikdy společně nedohodli, co to ten jejich bůh a náš bůh je! Oni si to řekli, že to tak udělají. Oni si vymýšlí, že to jejich myšlení je dobrý pro každýho.A když nesouhlasíš, tak tě podříznou. Zabíjet pro to, o čem se ani nikdo nedohodnul! A ještě s takovou zlobou? To je přece nejvíc nelidský!

To se děje. A může se to stát. Komukoliv z nás.Jen je to velmi lidský projev, protože to lidi dělají. Nerovnováha to je. Příliš žáru a příliš chladu. V srdcích lidí.

Jak to myslíš? Mně se to stát nemůže.

Nikomu bys nikdy neublížila?
Říkalas, že bys šla za lidi v Evropě bojovat. A jak bys bojovala? Proti komu?

Neublížila bych nikomu dobrýmu, nikdy.

A jak bys to poznala? To, že je dobrý?

Jak bych to poznala? Pro mě je dobrej každej člověk, dokud mi něco neudělá.
To tak má přece každej! No, ty asi ne,já vím, ty chceš, aby se lidi přeladili na laskavost a soucit.  
A byli svobodný.

Jsem asi liberální konzervativec. Mám to v sobě obojí, kus jako ty a kus jako Bernie, zdá se.


Vždyť, kdyby každej člověk byl jako ty, tak to by dobře nedopadlo!
Lidi se nechtějí spolu domluvit. Oni chtějí poroučet jeden druhýmu.
A taky si pořád lhát.Nebo aspoň nalhávat. I o tý víře.
A z toho pak se podezírají a nakonec se i zabijou. 

Ano, to se pořád dokola děje.Nechtějí zkoušet jiné cesty.

A myslíš si, že když ty budeš věřit v laskavost a soucit a ve svobodu a svébytnost, že se to všechno někdy změní? 

Kdoví? Snad tehdy, až se člověk, a ze začátku třeba jen jediný člověk a třeba jen na okamžik dotkne - uchopí - pochopí -  MYŠLENKU jediného BOHA, myšlenku jeho SRDCE. 
A nechá si jí pro sebe.

Když já asi nevím, co je to ten jediný bůh, o kterým je pořád dokola řeč. Já jsem obyčejná ženská, co chce mít svýho muže, svojí rodinu a svoje bydlení a žít v bezpečí s lidma okolo sebe.Pracovat a něco vytvářet. Chci se cítit bezpečně, to chci.



Tak to zkus.

Co mám zkusit?

Najít to bezpečí v sobě. 

Když Bernie je liberál a já konzervativec. A s tím si nevím rady!

Co budete dělat večer?

Přijdou na návštěvu jeho příbuzní z Kolumbie.Už vím,co budu dělat k večeři, tak snad jim bude u mě chutnat.

To je jasný, vaříš ráda, tak jim bude chutnat všechno.
A hlavně žádnou politiku, ať se zase nehádáte!
Máš přece svoje vize o soužití - o svým muži, o rodině, o svým místě, kde žiješ, o lidech, tak je zkus žít......podle sebe.




Žádné komentáře:

Okomentovat