pondělí 7. srpna 2017

Luna v úplňku a její částečné zatmění.

Ženský a mužský princip.
Luna a Slunce.
Tvoření v hmotě.


Snadno se to poví, jenže, co dělat, když se ŽIVOT zašmodrchá tak skoro principiálně sám do sebe?


Volá mi cizí číslo
Než se volající představí, chvíli mluví o tom, že se nelze spojit a zdá se mi, že je to muž.
Pak se představí ženským příjmením.
Domlouváme si schůzku.
Chce, abych ji navštívila doma.
Podrobně mi popisuje cestu.
Vznáší obavu, abych náhodou nezabloudila.
A dává mi přesný popis.
Mluví o tom, že bude dlouho spát, asi celý den a jestli mohu přijít až vpodvečer, aby už byla vyspalá.

Ulice nese jméno voňavého stromu.

Domek stojí nad řekou.
Sejít k řece se dá jen cestičkou, která je zároveň potok.
Dojít k domku se dá jen přes strMOST.

Jak dolů, tak nahoru.

Žije uprostřed CESTY.

Stromy obrostly břečťanem.
Slunce sem nesáhne ani jediným prstem paprsku.
V temnotě je všechno.
Zahrada je plná starých krámů.

Sešlapaných bot.
Zmuchlaných pytlů od cementu.
Prasklých PET lahví.

Přerostlé kopřivy a keře.
Nedotýkejte se rostlin, abyste nechytila klíště, nabádá mne.

Vstoupit do domku je jako překročit tento svět a ocitnout se v tom nejzbídačelejším místě na zemi.

Tady žije.
Osamělá žena.
V padesáti bezdětná.
S hlasem muže.
Úplně čistým a jasným pohledem.
Pocukává rameny a ošívá se, jakoby ji cosi nutilo do záškubů.

Zve mne do domku.
Otevírá tajná dvířka a ukazuje díru do země plnou černočerné vody.
Tady mám studánku.
Voda je odzkoušená.
Dá se i pít, když se převaří.
Podlaha je pokrytá hlínou.
Na mnoha místech propadlá a zavalená vším, co se kdysi dalo použít.
Zahradnické nářadí.
Plastové psí misky.
Nádobí.
Staré oblečení.
Igelitové pytle.
Není tu nábytek.
Jen staré rozbité trosky jakýchsi dvířek a šuplíků.
Záclony nelze rozeznat od pavučin.
Pod promáčeným stropem bliká žárovka.
Na zemi rádio, co se mu říká " šustítko".


V prvním patře škrábe na dveře labradorka.

Jsem ostraha.
Střežím v noci jeden areál v Praze.
Tady bydlím už šestnáct let.

A co potřebujete ode mne?

To nevím.
Jen jsem měla POCIT, že vy jste člověk, co to může vidět.
A porozumět mi.
Posunout.

Mlčíme.

Mohu si zapálit cigaretu? zeptám se.

Můžete, ale NE tady v domě.
Aby nevznikl požár.

Jdeme ven.
Poodstoupím víc do zahrady a vidím ten absolutní zmar.

Druhá polarita všeho existujícího.

Žena se rozhlíží okolo sebe.
Dívá se na domek.
A pak ODVRÁTÍ svou tvář na mne.

Má úplně jasný a nebeský pohled.


Pomalu vychází Luna na obloze.

Obloha je jasná. jako málokdy.
A mě to dojde.

Podávám jí ruku na rozloučenou.
Odcházím.

 A pak se otočím a řeknu - najděte si ŽENU.





Žádné komentáře:

Okomentovat