úterý 6. června 2017

Píchání bez cíle ...........Charles Bukowski - Těžký časy

Byla sobota večer, Vrátili se k Tonymu domů a pustili si televizi. Nebylo tam nic moc.Vypili pár Tuborgů a povídali si za zvuku televize.
" Už jsi slyšela to o koních? " zajímal se Tony. " Že jsou příliš slušný na to, aby sázeli na lidi?"
" Ne."
" Je to takový pořekadlo. nebudeš tomu věřit, ale onehdy se mi zdál takovej sen. Byl jsem ve stájích a přišel tam kůň, aby mi nasadil ohlávku a odvedl mě.Kolem krku se mě rukama a nohama držela opice, která páchla jabčákem. Bylo šest ráno a od hor Svatýho Gabriela foukal studenej vítr. A ještě ke všemu byla mlha. Hnali mě při tréninku šestistovku za 52 sekund.Pak mě třicet minut vodili a zavedli mě zpátky do stáje.Vešel tam kůň a dal mi dvě vajíčka natvrdo, grep, toust a mlíko.Pak jsem se ocitnul na závodišti. Tribuny plný koňů.Vypadalo to na sobotu.Startoval jsem v pátým závodě. Doběhl jsem jako první a vydělal jim 32 dolarů a 40 centů. To byl sen, co? "
" To teda jo, "přisvědčila Meg. Dala si nohu přes nohu. Měla na sobě minisukni, ale žádné punčochy. Lýtka měla schovaná v botách.Stehna měla holá a plná. "To byl teda sen. " Bylo jí třicet. Rtěnka se jí vždycky jen lehce třpytila na rtech. Bruneta, až do černa, dlouhé vlasy. Žádný pudr ani parfém.Nikdy si nemalovala nehty. Narodila se v severní části Maine. Vážila šedesát kilo.
  Tony se zvedl a donesl další dvě piva.Když se vrátil, Meg prohlásila: " Divnej sen, ale sny jsou většinou divný.Když se ti v životě dějou divný věci, začneš přemejšlet...."

Žádné komentáře:

Okomentovat