pátek 27. května 2016

Pud sebezáchovy aneb trochu " blbá " zatáčka

Jedu si klikatýma silničkama směrem k dálnici. A tady kousek, za humny, v Chýnici, je taková trochu " blbá " levotočivá zatáčka.
Trochu " blbá" je pro svojí nepřehlednost, složitost toho intarvilánovýho zázemí, hlavně  tím, že přímo v trochu " blbý " zatáčce je putyka se zahrádkou, co z ní výstup vede přímo do silnice.
Je tam i takový pidi hřišťátko pro děti. Tak pokaždý, když tudy projíždím, dávám si pozor, víc než kde jinde. Jezdím tam víc než pomalu.
Monika z oddělení traumatologické ortopedie mne už před lety dostatečně poučila svými příběhy z praxe, o tom, co je to například přeražená stehenní kost při střetu s autem, co člověka převálcuje rychlostí třeba jen 40km v hodině. Brrrr.
 A tak si tedy jedu a dáván pozor.
A co kdoví kdo chtěl a nebo nechtěl, v trochu " blbý" zatáčce se najednou ze zahrádky od putyky vyhrne, ke svýmu autu, co stálo na protější straně silnice,chlapík. Jednoznačně technik a nebo obchodnk. Je sice téměř žurnálově nastrojený do výrazně červené bundy, nicméně ani se neobtěžoval se rozhlídnout, asi v zápalu svých myšlenek nad prací, co si nesl v tašce v podpaží.Vůbec neví, že jedu. Jedu pomalu a pozorně, Takže dupnu na brzdua takovou " myškou" jsem ještě uhnula, těsně okolo jeho stehenní kosti, o kousek do protisměru, kde naštěstí nic nejede  Lekla jsem se parádně, až mi zabrněly ruce a on taky, když mě zaslechl brzdit. Polekal se i ten chlapíček, co seděl s pivkem u stolku na zahrádce. Tak jsem se tedy skoro  " na fleku " zastavila! A chlapík v červený bundě se zvesela usmívá, i když tedy skoro nepatřičně a já mu povídám - Člověče, dávejte na sebe větší pozor!
A on se zazubil a tak nějak bezprostředně na mne - Pani, já nemám strach ze smrti!
Koukám na něj a mám výraz ve tváři, jak spráskaný pes, nemám slov.
A pak slyším, jak ten chlápek u pivka povídá - Ona PANI zase nemá strach ze života, ty vole, jinak by tě zabila....za ty blbý kecy.

Lidi, dávejte na sebe větší pozor! Nikdy nevíte, na koho narazíte!
A třeba jen v trochu " blbý " zatáčce.

Žádné komentáře:

Okomentovat