pondělí 16. května 2016

Úřednice

Na úřad, kam jsem se měla dostavit asi tak " vloni na jaře " a nahlásit všechny PROMĚNY v mým životě, jsem se tedy ale vůůůůbec netěšila.
V kanceláři dvě dámy naproti sobě, jedna hezčí než druhá, panující atmosféra by se dala nazvat jednoduše - NERUŠIT! - blahoskloně vyřčeno samosebou.
Dobrý den, posaďte se, co byste potřebovala?
Tak se přiznávám a to významný ticho,co nastalo, by se dalo krájet.
Občasnký průkaz, prosím.
Podávám " růžovou " kartičku, pro snadnější identifikaci, i když třeba podle fotky o tom dost pochybuju, že by mne někdo snadněji z OP identifikoval a paní v červené halence se přes brýle zadívá na monitor a řekne důrazně mile -
Ale měla jste změnu ohlásit ihned a nebo dříve, je zde už vedeno správní řízení a budete muset zaplatit 1000,- Kč.
Aha, no, co se dá dělat.
Úřednice se podívají na sebe přes stůl a ta s culíkem namítne, ať červená halenka odejde vše prověřit.
Na stěně nad culíkatou visí malá čarodějnice
.
Vypadá to, že každá ženská je někdy čarodějnice a dostane jí jako dárek...pípnu a usmívám se.
Paní se na mne poprvé zahledí a roztaje -
No, tu jsem dostala už tak dávno, ta se mnou už procestovala kanceláří. Ta už je tak stará, že je to opravdová čarodějnice, teď už!
Hm, taky jsem jich pár dostala. Já už jsem taky opravdová čarodějka.
Smějeme se.
Vrací se červená halenka a vidí nás v dobrým rozmaru a hned se naladí taky a skoro jako nějaká kouzelná víla, s prstíkem nahoře opáčí -
Máte ale štěstí!
Jak to víte? ptám se
.
Kolegyně to správní řízení opravdu nezahájila, takže nebudete nic platit, jen stovku správní poplatek za změnu
běžím zapaltit o pokladny tu stokorunu a mrknu na vizitky na dveřích a nechce se mi věřit!
Nebeská,Povolná, a ta třetí Vitová...VITO znamená latinsky - aby se zabránilo....
Myslím, že se něco děje....s lidmi... úřednice jsou vlastně takový dobrý víly...

Žádné komentáře:

Okomentovat