pondělí 9. května 2016

Štěstí všem bytostem

Před spaním vyprávím pohádku.
Pak si řekneme " sborově " - A na domečku byl zvonec -  v každý pohádce je téma " dům" nebo " domov " pokaždý ! -Emotikona smile a ten zazvonil a pohádky je - KO NEC! 
To bychom říct měli sice, jenže mě to vždycky připadalo takový patetický, tak říkáme s pěkným frázováním - KO TR ME LEC! 

Děti se zasmějou, udělají ten kotrmelec, zachumlají se a pak si dáme pa a pupupu, DOBROU a spinkání.
Jsou navyknutý, že než usnou, zůstanu s nimi.
Je ticho.
Klid před spaním se rozprostírá do prostoru.
A najednou se ozve Matouš (3,5) -
Dobrou noc, blbe.....Máťa trochu patlá, takže řekl BEBE
No, samosebou bych nejraději vyprskla, ale tiše se zeptám -
Komu to říkáš , Máťo?
Tomu bebovi, co byl dneska na písku.
To byl nějakej kluk?
Ne, to byl beb!
A proč si to myslíš?
Protože vypadal jako beb!
A jak vypadá blb?
Takhle!...A zvedne obočí, vyvalí oči, trochu jako pootevře pusu a mírně povolí jazyk a fakt docela blbě čumí. Je to téměř dokonalá kombinace výrazu neomalenosti a asi nevědomosti nebo možná nechápavosti, ovšem zároveń je v tom skrytá skoro nebezpečná síla, která může buď rozesmát a nebo odpudit.
Držím silou vůle úplně kamennou tvář - pokerface mi šel vždycky dobře! - a ptám se -
A on Ti něco vyvedl?
Jo, vezmul mi ten bagřík, co jsem s ním hrabal velikej kopec.
Aha, tak jsi byl smutnej?
Nebyl. Já jsem si ten kopec udělal lopatkou.
Inu, mystika v praxi!
Potkáme- li sílu, co se pokouší zhatit naše projekty, dodělejme si je podle sebe a přejme jí dobrý spaní! Emotikona smile
Aneb - Největší nepřítel, nejlepší učitel.
Štěstí všem bytostem!

Žádné komentáře:

Okomentovat