pondělí 28. března 2016

Kristova léta

Michal má Kristova léta.
Nasmáli jsme se.
Má narozeniny za pár dní.
V den, kdy mám svátek.

Obkládá bílýma kachličkama pidisprcháč.

Tak jaká byla neděle?

Zdvořilostní otázka.
Můstek, abych se zase něco dozvěděla o lidech.
Vím, že pravoslavní oslavují jindy Velikonoce než je tady u nás zvykem.


Byli sme se ženou a malýma na kolotóči.

A jak se jim to líbilo?

To se musite ich optat.
To ja nepoznaju.

A co tedy poznáte?

Poznam ctit svoju tchvni za to, že mi porodila a dala svoju dcéru.
Poznam starat se a milovat svoje dcerúšky.
A poznam spavat každou noc se svojou ženou, kdybych s ni nespaval, spaval by mi s ni jiny.



Dávám vodu do varný konvice na kafíčko.
Je čas svačiny.


A ani slůvko o Vaší paní matce!?ptám se.


Vyndavá z tašky ovoce.
Krájí na půl jablko, hrušku a kiwi.
Oloupne mandarinku.
Z papírovýho pytlíku vyloví dvě bagetky.
A všechno to rozloží na stolek.

Zapálí si cigaretu.
Vyfoukne kouř.

Mama umrela, když mi bylo jedenacat.
Na srdce.
Nevydržalo.
Měla operaci a po osmi letech měla jit na dalšuju.
Bala se, že sme byli mali a že by treba neprežila operaci.
Srdce ale potrebovalo novuju chlopňu.

Zalejvám to rozsypaný hořký kafe horkou vodou.

Asi jsem tu svačinku měla přichystat spíš  já Vám, pípnu.

Trochu zakloní hlavu do strany a usměje se.

Co na tom, kdo nachystáva?
Hlavní je chutnání a  potěšéní z jídla.

Přidávám tedy na stolek aspoň malou čokoládku, co mi zbyla v kapse,  a už ji nedostali koledníci.

To ja nemužu, tam tuk.

A jak to že? Nedávno jste mi tady podstrkoval slaninku s topinkou?

A teď ja pust držaju.
Nemužu ani tuk, ani miaso, ani cukr, ani mliko.

Usrkáváme si kafe .
Jsem  všetečně zvědavá.
Jak sýkorka:

A co pan otec?

Uchechtne se a spustí!

Otec mňal novuju ženu.
Hned!
Dríve než hned!
A ja jsem musel prestat chodit do školy.
A začiti pracovat na sebe.
Mňal trinácať žen.
Trikrát se oženil.
Ta poslední manžélka je o rok mládší než ja.

A kolik máte sourozenců?

Nas jedenacat dětí.
Deset surozencu mam.

Kolik je nejmladšímu, když manželka je Vaše vrstevnice?

Najmladšímu je šesť.
Najmladší sou štyry.

Pání, jak je otec uživil?
Co dělá?

Teď už je v penzii.

 A dělal to, co ja!
Vzal batoh na zada a šel do světa pomahat lidem s prací!

Má šedesaťšesť let.
Jmenuje se Štěpán.


Dokouří.
Típne cigaretu.
Vystřelí jí na rumiště.
Poklekne a začne vyměřovat dlažbu,aby dobře seděla dobře k mřížce odtokovýho kanálku.


Tak vida!

Michal a Štěpán.

Kristova léta.
A dvojitá Kristova léta.

A jejich vztah k ŽENĚ.

















Žádné komentáře:

Okomentovat