pátek 5. května 2017

Narcissus Poeticus

Čekám ve frontě u bankomatu, chodbička je plná lidí a tak se už nechci nacpat dovnitř a čekám venku. Jsme tam dva, chlapík a já...Najednou se zpoza rohu zjeví ve vší vážnosti krasavice s pugétem narcisek, a ptá se toho chlapíka, co tam okouní - Čekáte ve frontě? - Chlapík sklopí oči a zabrblá, že ne.
Krasavice přistoupí ke mně a stejný dotaz - Čekáte ve frontě?
Ano, čekám.
A není vám zima? Jen tak ve svetru?...opáčí krasavice se zcela vážnou skoro starostlivou tváří.
Ne, není, já jsem otužilá.
Vás asi hřeje láska k práci!....pořád má ten vážnej výraz.
Je mi jasný, že se chce bavit a tak tedy prohodím s nadsázkou - To asi taky. Asi mě hřeje láska ke všemu,Možná, je to vnitřní PLAMEN!Tak tomu říkávám - a uculím se na ní...a ona úplně roztaje a spustí.....
- Já byla teď na trhu a musela jsem si koupit tyhle krásný narcisky, protože ty jsou tak krásný, že jsem si je musela koupit a byly už tam poslední.Přivoňte si! Ty tak kráááásně voní. -
Fakt moc krásně voní...Děkuju.
Posunu se do chodbičky, kde se už uvolnil prostor a krasavice se mnou a dává přivonět k narciskám i paní přede mnou a paní hned - Škoda, že je neprodávají i s cibulkama. - to by se mi líbilo. Pak už mezi nimi řeč plyne samovolně, jak je dobrý si kupovat kytky, jak to zlepšuje náladu a jak, když přece muž ženě koupí kytky, celou tu dobu, co je má ve váze, tak na něj musí myslet.A když jí je nekoupí, a ona si je koupí sama, tak je to taky dobrý, protože jí to zkrásní místo na stole.....Tentam je vážný výraz ve tváří krasavice, usmívá se na ty narcisky a na tu paní a na mne a na pána na vozíčku, co posedává kousek před námi a jen se tak tetelí tím švitořením......a vůní narcisek, asi.
Jsem na řadě. Vyberu si obulus a loučím se vespolek...a krasavice mne na chvíli zadrží, chytne za paži a vyhrkne - A děkuju vám!
A za co ?
No, za to,jak jste mi řekla s tou láskou a tím vnitřním plamenem.....
Zvedám obočí a tak skoro nevěřícně kroutím hlavou...a ona zase zvážní...- Víte,já to lidem říkám, už hodně dlouho, to, že je asi hřeje láska k práci. A každý mi pokaždý jen řekne, jak ho práce štve a kolik jí má a nikoho nic netěší. To, co jste řekla, to mi ještě NIKDO NIKDY neřekl....

Tak to asi bude kvůli těm narciskám, já se dobře znám ...a mám se ráda.
Pěstovat trochu narcismu je dobrý....narcisky opojně voní všude a všem, to je jasný.....tak trochu esence narcisek všem vespolek...tady...

Žádné komentáře:

Okomentovat