sobota 9. září 2017

Mirjam

Mám ráda dny, kdy všechno klapne.
A pak se ještě slovem posvětí.
Páteční odpoledne osmého dne v září roku dvatisícíhosedmnáctého.

Poslední den na chajdě.
Sbaleno všeho všudy " pár švestek".
Minimalizace v živém proudu.
Třetí stěhování během tří let.

Knížky.
Vybrané kousky nábytku z oblíbené kuchyně.
Trocha nádobí, na které si člověk navykne
Krabice s minimalisticky vybraným oblečením.
Stařičký šicí stroj po dědovi.
Gril a zahradní nářadí.
Futon na spaní.
Mobil a " lap ťop".

Uvezl by to všechno klidně jeden kůň.
Hatátitlá.
Blesk.

Přijela slečna, co chajdu ode mne koupila.
Předala jsem klíče.

Nashledanou.
Sejdu po schodech dolů.
A hups do auta, Brute!

Ohjeee, kde mám mobil?
V nabíječce, v chajdě.
Síla zvyku.

Vracím se a slečna vyjde ven
V chajdě se tetelí teplo a světlo sluníčka, co vklouzlo dokořán otevřenými křídly prosklených dveří z jihu z  terasy.
A ona má v očích jeho odraz.

Zdá se, jakoby zvláštně tichá a uvolněná.
Usmívá se.
Usmívám se.

Nechala jsem tady ještě mobil s nabíječkou, řeknu omluvně.

Jééje, to jsem si ani nevšimla, vesele zašvitoří.

A pak se na mne zadívá a řekne tak jemně až skoro posvátně:

Já jsem totiž úplně u vytržení, jak je to tu hezký.

Musím se pousmát.
Vím o čem je řeč.

Kdo sám na chvíli v chajdě zůstal, vždycky to samé řekl.

Génius loci uvnitř chajdičky.
Laboratorium, oratorium alchymie mysli.
Místo, kde si láska v srdci poskakovala.
Tep tep tep, tam tam tamtam.

V kalendáři je psáno, že svátek má Mirjam.
Nasednu do autína a myslím na Mirjam.

 Kdo by ten příběh neznal?... O malé Mirjam.
Z kmene Lévi.

Sestra Mojžíše.

Mirjam běžící po břehu Nilu poskakující po kamenech a dohlížející na plující košík s maličkým bratrem Mojžíšem, kam ho položila její matka Jókebed.

Vzdorovitá Mirjam.

Mirjam, žádající dceru faraóna, která košík s Mojžíšem vylovila, aby za kojnou přijala samotnou Mojžíšovu matku Jókebed.

Svéhlavá Mirjam.

Mirjam, stavící se i proti Mojžíšovi.
Spojující se s druhým bratrem Árónem, aby Mojžíše probrala z nedůvěry v sebe.
Pochybující o jeho moci.
O jeho  vyvolení samotým Hospodinem.

Mirjam - malomocná.
Hořkost moře.

Mirjam vyléčená.
Moře se rozestoupí.


Mirjam - kapka moře.



Mirjam spokojená.

Mirjam Hospodinu oslavně zpívající.


Áronova sestra, prorokyně Mirjam, tehdy vzala do ruky tamburínu a všechny ženy s tamburínami šly za ní a tančily.
— Bible, Exodus 15


Mám ráda dny, kdy všechno klapne....tep tep tep, tam tam tamtam....s tamburínou v srdci...nashledanou....




Žádné komentáře:

Okomentovat